543 miljoen maandelijkse actieve gebruikers maken gebruik van Facebook op mobiel.

Twitter is de meest gebruikte site waar # in worden geplaatst

Youtube is nu tussen de 70 en 80 miljard waard

Het weer
Zon en wolken
Temp: 22 C
Wind: N3
Dinsdag 4 November 2008 | zelfkrantmaken.be , je eigen krant maken, sinds 2008 | Gratis editie

positieve social media

Hoe een verzoek om gratis kipnuggets een van de populairste tweets ooit werd
-
-
Carter Wilkerson is een normale 16-jarige Amerikaanse jongen uit Reno, Nevada. Hij is dol op eten, met name taco's en kipnuggets. Zozeer, dat hij fastfoodketen Wendy's op Twitter vroeg hoeveel retweets hij moest krijgen voor een jaar lang gratis kipnuggets. '18 miljoen', antwoordde de sociale-mediamedewerker van Wendy's gekscherend. En dacht met dit exorbitante aantal het brutale verzoek te hebben afgehandeld. Maar Wilkersons kipnuggetpost is nu hard op weg een van de populairste tweets ooit te worden.
wilkinson nam het als grap bedoelde antwoord van Wendy's namelijk serieus en ging ervoor: 'Consider it done'. De tiener zette vervolgens een screenshot van het gesprekje met Wendy's op sociale media en riep eenieder op hem te steunen: 'Help mij, alsjeblieft, een man heeft zijn nuggs nodig.' Twitteraars, altijd in voor een dolletje, konden zijn oproep waarderen en sloegen massaal aan het retweeten.
Daarmee is Wilkerson nog lang niet bij de benodigde 18 miljoen retweets voor zijn gratis kipnuggets, maar heeft hij wel het meest gedeelde Twitterbericht van dit jaar. Sterker nog: slechts twee tweets werden in het verleden vaker gedeeld. Absolute recordhouder is nog altijd de Oscarselfie uit 2014 van presentatrice Ellen DeGeneres met een hele stoet aan Hollywoodsterren. Ruim 3,3 miljoen keer werd die post gedeeld. Dan volgt Louis Tomlinsons bromancetweet aan One Direction-makker Harry Styles. Bijna 2,5 miljoen mensen hebben dat bericht sinds 2011 geretweet. Dat aantal heeft Wilkerson in het huidige tempo waarin zijn tweet wordt gedeeld binnenkort gepasseerd.
Dat aantal heeft Wilkerson in het huidige tempo waarin zijn tweet wordt gedeeld binnenkort gepasseerd. Vooral nu ook Wendy's geregeld aandacht schenkt aan de kipnuggetsactie van de tiener. Her en der wordt dan ook al gesuggereerd dat het hele kipnuggetsverhaal ook zomaar een slimme marketingstunt van de Amerikaanse fastfoodketen zou kunnen zijn.

in actie tegen terroristische beelden

door Mijn Naam
Na een flinke tik op de vingers van de EU slaan Facebook, Twitter, YouTube en Microsoft de handen ineen om terroristische beelden van het internet te weren. Hiervoor archiveren de techbedrijven vanaf vandaag alle posts die terroristische daden tonen of verheerlijken in een gezamelijke database. Zo willen ze voorkomen dat berichten na verwijdering op een sociaal netwerk elders weer opduiken'hashes' van verwijderde terreurbeelden en video's opgeslagen, een soort digitale vingerafdrukken. Deze vingerafdrukken kunnen door een algoritme worden herkend, dat kan signaleren wanneer dezelfde beelden op een ander sociaal netwerk verschijnen.

Wanneer dat gebeurt krijgt een bedrijf een bericht, waarna het zelf kan beslissen hoe en wanneer de terreurbeelden ook van hun sites worden gehaald.
social media
BRUSSEL - Klik op de tekst om hem aan te passen. Klik op de tekst om hem aan te passen. Klik op de tekst om hem aan te passen. Klik op de tekst om hem aan te passen. Klik op de tekst om hem aan te passen. Klik op de tekst om hem aan te passen. Klik op de tekst om hem aan te passen. Klik op de tekst om hem aan te passen. Klik op de tekst om hem aan te passen. Klik op de tekst om hem aan te passen. Klik op de tekst om hem aan te passen. Klik op de tekst om hem aan te passen. Klik op de tekst om hem aan te passen.
Klik op de tekst om hem aan te passen. Klik op de tekst om hem aan te passen. Klik op de tekst om hem aan te passen. Klik op de tekst om hem aan te passen. Klik op de tekst om hem aan te passen. Klik op de tekst om hem aan te passen. Klik op de tekst om hem aan te passen. Klik op de tekst om hem aan te passen. Klik op de tekst om hem aan te passen. Klik op de tekst om hem aan te passen. Klik op de tekst om hem aan te passen. Klik op de tekst om hem aan te passen. Klik op de tekst om hem aan te passen.

Videobril die kijkt en er goed uitziet

door Mijn Naam
het een gewone zonnebril die de Londense arts Shafi Ahmed in december draagt bij het uitvoeren van een routineoperatie. Maar er is een reden dat de man deze bril draagt in de operatiezaal: hij filmt met zijn bril de ingreep en zendt de beelden live uit via Snapchat. Zijn volgers beleven de operatie mee via zijn blikveld.

Onderzoek: mensen met een actief sociaal leven op Facebook leven je langer

door Mijn Naam
wie meer vrienden heeft op Facebook gaat minder snel dood. Dat ontdekten Amerikaanse onderzoekers bij een studie onder twaalf miljoen gebruikers van het onlineplatform.

De onderzoekers legden informatie uit de volksgezondheidsdossiers van de Facebookers naast hun activiteiten op Facebook gedurende een half jaar. Een actief sociaal leven op het medium bleek samen te hangen met een betere gezondheid.

Wie meer vriendschapsverzoeken krijgt dan verstuurt, leeft langer. Ook onlinegedrag dat wijst op een actief sociaal leven buiten Facebook, zoals het plaatsen van foto's met vrienden of familie, hangt samen met een betere gezondheid en een langere levensduur.