Je eigen krant maken!



2/3

Druk je krant af en deel hem uit!


3

Stuur je krant door naar anderen


4/5

Het weer
Zon en wolken
Temp: 22 C
Wind: N3
Dinsdag 4 November 2008 | zelfkrantmaken.be , je eigen krant maken, sinds 2008 | Gratis editie

Voeding & Beweging

Van melkvoeding naar een volledige maaltijd is een parcours waar heel wat bij komt kijken. Wat op het menu staat, hoe groot de porties zijn.
door Yoni Van Vlasselaer
Van tips bij krampen tot vegitarisch verantwoord eten voor peuters. Naast gezonde voeding wordt er de laatste jarenlook meer belang gehecht aan voldoende beweging en het beperken
van te lang stilzitten. Beide hebben, onafhankelijk van elkaar, een positieve invloed op de gezondheid van je kind op korte en lange termijn.

EET GEZOND
We kiezen voedingsmiddelen zoals brood, groenten en kaas bewust en onbewust op basis van gewoonte, goed om even stil te staan bij de voedingsstoffen die in deze producten zitten en tot welke groep ze behoren.
Gezonde voeding helpt onze weerstand te vergroten en ons organisme goed te werken.
Vanaf het begin zijn een gezonde voeding, voldoende beweging en het bepreken van zitten en liggen de ingredienten voor een gezond leven. De borchure bevat informatie over wat gezonde voeding tijdens die eerste jaren inhoudt. De uitneembare voedingswijzer is een handige hulp. Ouders krijgen bovendien heel wat tips over het opvoeden van hun kindje op het vlak van voeding en beweging.
Wat is juist gezond eten?
In de media verschijnen zoveel tegenstrijdige berichten dat je op den duur het bos door de bomen niet meer ziet. Daarom verzamelde Vlaams Instituut Gezond Leven alle huidige wetenschappelijke kennis over gezonde voeding? wat krijgt de voorkeur, wat beperk je beter? voor jou in de voedingsdriehoek We willen richtlijnen geven die op lange termijn voor iedereen haalbaar zijn. En die ervoor zorgen dat er ook voor onze kinderen en kleinkinderen genoeg gezond voedsel is.
Beweging
Wat is leuker voor kinderen dan actief bezig zijn en veel te bewegen! Je leert je kind zo de goede gewoonte om niet te lang stil te zitten, wat later enkel maar gezondheidsvoordelen oplevert. Bovendien stimuleert beweging de groei, de ontwikkeling, het evenwichtsgevoel en de mentale weerstand van je baby. Daarom lanceerden we de campagne? Bewegende baby's hebben een stapje voor?

Wat zijn de nadelen van voeding?

door Yoni Van Vlasselaer
Je kan niet alles eten zoals bv( vettig vlees, koekjes met chocolade enzo,..)

Mensen eten en eten maar ze weten zelf niet hoeveel calorien erin zitten, zoals bevoorbeeld in chocolate chip cookie daar zit al zo'n 488 calorien in.En vet zit er ookwel 29g. Mensen denken dat het niet erg kan zijn als je zoveel koekjes eten ot iets te vettig eet maar het kan je wel meer kilotjes geven, en dan hoor je wel vaak van ik voel me te dik, of ik voel me niet meer het zelfde in mijn favorieten kleedje maar ja daar kunnen we niet veel tegen zeggen misschien het enigste wat je kan doen minder vettige dingentjes eten. En wat gezonder eten?
Dit is de kop voor de foto hieronder
Wat zijn de nadelen van bewegen?

Nadeel 1: to stress or not to stress
Sporten helpt om het stressniveau te verminderen.
Na een lange dag op het werk, kan je het gebruiken om te ontspannen. Maar als je sporten werk mixt, kan je er net stress door krijgen. Bovendien, als je houdt van het gevoel dat je krijgt van sporten, dan vind je het waarschijnlijk niet leuk om tussendoor te werken.

To stress or not to stress: Stres of geen stres.
Nadeel 2 bewegingsziek
Al sportend werken op je computer daar kan je bewegingsziek van worden. Dat ontstaat doordat je evenwichtsorgaan en ogen tegenstrijdige signalen aan de hersenen geven. Denk maar aan vergelijkebare situaties, zoals wanneer je in de auto zit en een boek leest. Bewegen en je concentreren op een scherm met kleinere tekst, kan nefast zijn voor je maag. Sommigen blijven hier gelukkig van gespaard en hebben er amper last van. Je kan dit snel zelf testen. Doe een Work-Out en lees ondertussen een boek.

De voordelen van voeding

door Mijn Naam
Je presenteert beter
Je beweegt meer
Je kunt beter om met stres
Je ziet er langer jong uit
Je voelt je fit.
Je blijft eten wat zonder heb je denk ik niet lang te leven.

Wat zijn de voordelen van beweging?

door Yoni Van Vlasselaer
Dagelijks dertig minuten matig intensief bewegen, levert heel wat gezondheidswinst op, zovel fysiek, msychisch als sociaal. Je voelt je ook een pak jonger en veel sportiever. Je kan natuurlijk ook veel meer dingen doen.